Multinationals maken overstap naar uitsluitend hernieuwbare stroom

Meer dan 50 grote bedrijven hebben zich geëngageerd om enkel nog met hernieuwbare energie te werken. Het gaat om grote namen zoals Coca-Cola, BMW group, International Flavors & Fragrances, Nordea Bank AB, Pearson PLC en Swiss.

Ze maken nu deel uit van de ‘RE100’, een internationaal initiatief van The Climate Group. Bedrijven die zich bij de groep aansluiten, inmiddels meer dan vijftig, engageren zich om tegen een bepaalde datum 100 procent van hun elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen te halen. Ook Microsoft, Ikea, ING, H&M, Nike en Google maken er al deel van uit.

Volgens de berekeningen van de groep zal het engagement een extra 90 terawatt uur groene energie vergen, of 1 procent van de elektriciteit die de industrie wereldwijd verbruikt. Deze omschakeling maakt het mogelijk om 56 miljoen ton CO2 te besparen, zo benadrukt de Climate Group.

Behalve in Europa en de VS, hebben ook bedrijven uit India en China zich al achter het initiatief geschaard.

Meer info: http://there100.org

26 september: Klimaatconferentie

Het klimaat verandert. En wij?

28 september: Belgisch-Nederlands Zeewierevent

De fabrieken van de toekomst onderzoeken de mogelijkheden van zeewier

14 oktober: Festival Retour

Inspiratiedag over de kringloopeconomie

Laat je oude jeans recycleren tot nieuwe jeans

Antwerpse makers willen meest duurzame jeans ter wereld produceren

Internet of Things maakt Antwerpen duurzamer

Slimmer en duurzamer dankzij technologie

96 procent is tevreden over electrische auto

Enquête van het Vlaams Energie Agentschap (VEA)