London bant tienduizend trucks om fietsers te beschermen

De stad Londen werkt aan een plan om trucks te rangschikken in functie van de veiligheid voor fietsers.  Vrachtwagens met het meeste risico op dodehoekongevallen zouden in Londen 2020 niet meer mogen rijden. Dit is volgens de nieuwe burgemeester de enige manier om het aantal dodelijke ongevallen met fietsers te doen dalen.

Transport en Logistiek Vlaanderen heeft twijfels bij de effectiviteit van dit plan aangezien het enkel mikt op de technologie. Want uit onderzoek in België en Nederland blijkt dat net de combinatie van technologie, weginfrastructuur én educatie van de chauffeurs en de fietsers essentieel zijn om het aantal dodehoekongevallen te doen dalen.

Het volledige artikel kan u lezen in Flows

27 maart: Voorjaarsconferentie Platform Elektrische Bedrijfswagens

Laat u inspireren en deel zelf best practices

23 mei: Buyer meets supplier

Het ontmoetingsevent voor aankopers en leveranciers in de circulaire economie

11 juni: Conferentie Baanbrekend winkelen

Hoe ziet de steenweg van de toekomst eruit?

Neem deel aan De Grote Waterenquête

Grootschalige bevraging door Vlakwa van burgers, bedrijven en gemeenten

Vlaming ligt wakker van verkeersveiligheid en zwerfvuil

De resultaten van de Vlaamse gemeente- en stadsmonitor

Ketenroadmap Voedselverlies 2020 halfweg

Ingeburgerde en nieuwe initiatieven