London bant tienduizend trucks om fietsers te beschermen

De stad Londen werkt aan een plan om trucks te rangschikken in functie van de veiligheid voor fietsers.  Vrachtwagens met het meeste risico op dodehoekongevallen zouden in Londen 2020 niet meer mogen rijden. Dit is volgens de nieuwe burgemeester de enige manier om het aantal dodelijke ongevallen met fietsers te doen dalen.

Transport en Logistiek Vlaanderen heeft twijfels bij de effectiviteit van dit plan aangezien het enkel mikt op de technologie. Want uit onderzoek in België en Nederland blijkt dat net de combinatie van technologie, weginfrastructuur én educatie van de chauffeurs en de fietsers essentieel zijn om het aantal dodehoekongevallen te doen dalen.

Het volledige artikel kan u lezen in Flows

20 februari: Circular & Smart Cities

Hoe helpen sensoren, connectiviteit, blockchain en data de circulaire economie in de stad vooruit?

20 februari: Woonlabo WVL2

Studienamiddag over efficiënte invulling van ruimte

02 maart: Sociale duurzaamheid voor textiel- en modesector

Inspiratiedag binnen Schone Kleren Campagne

Projecten rond actief en gedeeld burgerschap

Oproep voor lokale besturen, van het Asiel-, Migratie- en Integratiefonds van de Europese Commissie

Hoe kan Vlaanderen klimaatbestendiger worden?

Een nieuw rapport van de Denktank Klimaatadaptatie Vlaanderen

Fietsnetwerken redden levens

Europese steden kunnen tot 10 000 vroegtijdige sterfgevallen vermijden