London bant tienduizend trucks om fietsers te beschermen

De stad Londen werkt aan een plan om trucks te rangschikken in functie van de veiligheid voor fietsers.  Vrachtwagens met het meeste risico op dodehoekongevallen zouden in Londen 2020 niet meer mogen rijden. Dit is volgens de nieuwe burgemeester de enige manier om het aantal dodelijke ongevallen met fietsers te doen dalen.

Transport en Logistiek Vlaanderen heeft twijfels bij de effectiviteit van dit plan aangezien het enkel mikt op de technologie. Want uit onderzoek in België en Nederland blijkt dat net de combinatie van technologie, weginfrastructuur én educatie van de chauffeurs en de fietsers essentieel zijn om het aantal dodehoekongevallen te doen dalen.

Het volledige artikel kan u lezen in Flows

05 december: SDG-vorming in Gent

Voor ambtenaren van steden, gemeenten, provincies en Vlaamse overheid

18 december: SDG-vorming in Leuven

Voor ambtenaren van steden, gemeenten, provincies en Vlaamse overheid

24 november: Eerste Leefstraat Congres

Hoe kunnen autoluwe straten zorgen voor een sterker buurtgevoel?

31 Vlaamse scholen ontvangen Groene Vlag

Beloning voor extra inspanningen op het vlak van milieuzorg en duurzaamheid

Kringloopsector blijft groeien

11,4 kilo herbruikbare goederen per Vlaming

Nieuwe campagne over veranderingsgericht en gezond bouwen

Hoe kunnen we slimmer bouwen zonder comfort te verliezen?