London bant tienduizend trucks om fietsers te beschermen

De stad Londen werkt aan een plan om trucks te rangschikken in functie van de veiligheid voor fietsers.  Vrachtwagens met het meeste risico op dodehoekongevallen zouden in Londen 2020 niet meer mogen rijden. Dit is volgens de nieuwe burgemeester de enige manier om het aantal dodelijke ongevallen met fietsers te doen dalen.

Transport en Logistiek Vlaanderen heeft twijfels bij de effectiviteit van dit plan aangezien het enkel mikt op de technologie. Want uit onderzoek in België en Nederland blijkt dat net de combinatie van technologie, weginfrastructuur én educatie van de chauffeurs en de fietsers essentieel zijn om het aantal dodehoekongevallen te doen dalen.

Het volledige artikel kan u lezen in Flows

08 juni: Kick-off Green Deal Circulair Aankopen

Laat ons die grondstofkringlopen sluiten

13 juni: 25 jaar Vlaco

Symposium over de biologische kringloop, het fundament van de circulaire economie

28 mei: Feestelijke Opening Week van de Bij

Groot publieksfeest in De Panne

Belgische organisaties scoren op EMAS-awards

PMC Holding, Martin's Hotels en de FOD Mobiliteit en vervoer vallen in de prijzen

FRDO persprijs duurzame ontwikkeling

Voor Vlaanderen vallen Tine Hens, Guy Nantier en Annelies Roose in de prijzen

Oproep: samenwerking met India over duurzame stedelijke ontwikkeling

12 Europese steden krijgen de kans om banden te smeden met Indische stad