London bant tienduizend trucks om fietsers te beschermen

De stad Londen werkt aan een plan om trucks te rangschikken in functie van de veiligheid voor fietsers.  Vrachtwagens met het meeste risico op dodehoekongevallen zouden in Londen 2020 niet meer mogen rijden. Dit is volgens de nieuwe burgemeester de enige manier om het aantal dodelijke ongevallen met fietsers te doen dalen.

Transport en Logistiek Vlaanderen heeft twijfels bij de effectiviteit van dit plan aangezien het enkel mikt op de technologie. Want uit onderzoek in België en Nederland blijkt dat net de combinatie van technologie, weginfrastructuur én educatie van de chauffeurs en de fietsers essentieel zijn om het aantal dodehoekongevallen te doen dalen.

Het volledige artikel kan u lezen in Flows

25 september: MO-lezing over de impact van het bedrijfsleven

Als ondernemers de bottomline kunnen veranderen, kunnen ze ook de wereld veranderen

21 september: Car Free Day

Kies voor fiets, openbaar vervoer of carpool

24 oktober: Najaarsconferentie Platform Elektrische Bedrijfswagens

Over e-fleet management en resultaten RFI

Twee derde broeikasgasuitstoot van Vlaamse consumptie in het buitenland

De consumptie zorgt voor 20 ton broeikasgassen per inwoner

Ecologisch herstel van de Oude Kale in Landegem

Een betere waterkwaliteit en een waardevoller waterloop

Meer dan 2000 milieuovertreders bestuurlijk beboet

De boetes zijn ten voordele van het Minafonds