Duitse bio-omzet opnieuw met 7% gegroeid

In 2013 gaven de Duitse huishoudens 7,2% meer geld uit aan biologische levensmiddelen en dranken. De totale omzet die met deze producten behaald werd, lag op 7,55 miljard euro tegenover 7,04 miljard euro in 2012, zo blijkt uit cijfers van de Duitse Agrarmarkt Informations-Gesellschaft (AMI). 

De bio-markt in Duitsland is in 2013 ongeveer even sterk gegroeid als in 2012. Met name de natuurvoedingswinkels, maar ook de traditionele supermarkten en drogisterijen, droegen bovengemiddeld aan deze groei bij. Vooral prijsstijgingen bij versproducten en een afzetstijging bij droogwarenproducten zorgden voor een grotere omzet bij biologische levensmiddelen. 

23 mei: Ontmoet je toekomstige financier

Voor sociale ondernemers met financiële vragen

11 mei: Duurzame en verantwoorde aankopen in België

Conferentie van het Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling

Vito zoekt cleantech helden!

Inzendingen worden beoordeeld op groeipotentieel, vaardigheden, impact op klimaat en enthousiasme.

Kortrijk kiest voor circulaire verlichting

De nieuwe verlichting verbruikt 80 procent minder energie

Wedstrijd Radicale Vernieuwers

Voor innovaties die de wereld beter maken