Duitse bio-omzet opnieuw met 7% gegroeid

In 2013 gaven de Duitse huishoudens 7,2% meer geld uit aan biologische levensmiddelen en dranken. De totale omzet die met deze producten behaald werd, lag op 7,55 miljard euro tegenover 7,04 miljard euro in 2012, zo blijkt uit cijfers van de Duitse Agrarmarkt Informations-Gesellschaft (AMI). 

De bio-markt in Duitsland is in 2013 ongeveer even sterk gegroeid als in 2012. Met name de natuurvoedingswinkels, maar ook de traditionele supermarkten en drogisterijen, droegen bovengemiddeld aan deze groei bij. Vooral prijsstijgingen bij versproducten en een afzetstijging bij droogwarenproducten zorgden voor een grotere omzet bij biologische levensmiddelen. 

07 juni: Kun je leven zonder afval?

Zero waste lunchsessie

30 mei: Kun je leven zonder afval?

Zero waste lunchsessie

12 juni: Congres lokale besturen en sociale innovatie

Hoe werk je als stad of gemeente samen met sociale ondernemers en geëngageerde burgers?

Algen als volwaardig alternatief

Voor voeding, veevoeder en verzorgingsproducten

Gezocht: leegstaande gebouwen

Circulaire gemeente voor de toekomst