30 dagen uitgedaagd

Vlaanderen lanceert in november de campagne '30 dagen uitgedaagd'. Tijdens de campagne worden burgers uitgedaagd om 30 dagen lang aandacht te hebben voor voedselverlies en de deeleconomie.

30 dagen voedselwinst

"30 dagen voedselwinst" daagt u uit om het voedsel dat u in huis haalt ook daadwerkelijk op te eten. Lijkt simpel? Toch is het dat niet altijd! Daarom helpt de campagne met tips en tricks om uw koop- en kookgedrag beter te kunnen inschatten, te koken met restjes en te experimenteren met klassieke en minder voor de hand liggende bewaartechnieken. Wie deelneemt, gaat met zichzelf en de andere deelnemers de strijd aan om telkens beter te worden in het winnen van voedsel. De peter van deze actie is Jenne Decleir.



30 dagen dingen delen

“30 dagen dingen delen” daagt u uit om het leven van uw spullen te verbeteren en te verlengen. Samen met uw buren, vrienden en collega’s kijkt u wat u samen kan gebruiken en dus niet elk hoeft te kopen, ruilt u kleren die u beu bent maar uw vriendin zo mooi staan, of vindt u een spannend geupcyceld leven voor verloren voorwerpen. Bovendien zijn het niet enkel spullen die u deelt. Ook kennis en ervaringen wisselt u uit. Zo weet u sneller wie u wat kan vragen en hoe u meer waar krijgt voor minder geld. De grootste winst boekt u misschien wel met hoe vindingrijk u blijkt te zijn en hoe leuk het is om dat te delen. Zo wordt wat u deelt niet minder maar net meer. De meter van het dingendieet is Annemie Struyf.

 

23 mei: Ontmoet je toekomstige financier

Voor sociale ondernemers met financiële vragen

11 mei: Duurzame en verantwoorde aankopen in België

Conferentie van het Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling

Vito zoekt cleantech helden!

Inzendingen worden beoordeeld op groeipotentieel, vaardigheden, impact op klimaat en enthousiasme.

Kortrijk kiest voor circulaire verlichting

De nieuwe verlichting verbruikt 80 procent minder energie

Wedstrijd Radicale Vernieuwers

Voor innovaties die de wereld beter maken